Zpět

Cyklistika během těhotenství

Přidáno: 5.2.2020 10:25.55 Počet shlédnutí: 131

05 Únor 2020

Pohyb je pro lidské tělo velmi potřebný a přirozený. V každém období života by se měl člověk hýbat, během těhotenství nevyjímaje. Pokud jste pravidelně jezdili na kole a nyní jste v očekávání dítěte, určitě si kladete otázku, zda je cyklistika během těhotenství vhodné, nebo ne. Dnes se vám pokusíme na tuto otázku odpovědět.

Cyklistika během těhotenství

Sportování během těhotenství

Těhotenství není nemoc, ale období plné očekávání. Mnoho žen během tohoto období omezí jakýkoliv sport ze strachu před možnými komplikacemi a oddává se nicnedělání a lenošení. Avšak tímto způsobem dítěti vůbec nepomáhají.

Krátké cvičení, které rozhýbe svalstvo a pomůže lépe prokrvit organizmus rozhodně padne na užitek. Zdraví je prvořadé a v těhotenství je třeba se neustále udržovat v pořádku. Pohyb těhotným ženám pomáhá při zácpě, zlepšuje se jim imunitní systém. Dále prospívá psychice budoucí maminky, bude se cítit lépe a nebude mít problémy se spánkem, které často některé těhulky trápí.

V neposlední řadě vysportované tělo je lépe připraveny na zátěž, která ho čeká při porodu a po něm se spíše žena vrátí do formy před období těhotenství.

V podstatě pro všechny těhulky, kromě těch, které mají rizikové těhotenství, platí jedno pravidlo. A to, že každá těhotná žena může provádět takový sport na který se cítí, přičemž musí dbát na to, aby chránila a šetřila děťátko v bříšku.

Cyklistika během těhotenství

Během těhotenství je mnoho věcí, které nemůžete, neměli byste, nebo dokonce nesmíte. Týká se to i sportovních aktivit, mezi které patří sjezdové lyžování, jízda na koni, vodní lyžování, surfing, extrémní sporty, míčové hry. Jde o sporty, při kterých hrozí riziko pádu. Mezi takové sporty obecně patří i cyklistika. Ačkoli je cyklistika často zařazena mezi sporty nevhodné během těhotenství, nepatří k těm, které jsou přísně zakázány.

těhotná na kole

Cyklistika je široký pojem a zahrnuje různé formy, a to od lehkého výletu po rovinatém cyklostezky až po nejnáročnější tratě v bike parku. Cyklistiku během těhotenství třeba provádět s velkou opatrností. Pokud jste byli sebevědomou cyklistky před těhotenstvím, nemusíte se bát pokračovat s cyklistikou ani během něj. Samozřejmě je třeba počítat s potenciálním rizikem v případě pádu z kola. To zda kole nebo ne závisí také na tom, zda se u vás jedná o rizikové těhotenství a ošetřující lékař vám cyklistika nedoporučuje.

Cyklistika během těhotenství je vhodný sport hlavně v první polovině těhotenství. Zvolte však mírně tempo, adrenalin zde není namístě. Zbytečně se Nepřepínejte, musíte sama cítit, kdy už máte dost a pokud nestačíte s dechem, raději cyklistika ukončete. Zadržováním dechu, omezujete průtok krve a tím i přívod kyslíku k plodu.

Rizika cyklistiky během těhotenství

těhotná žena

Při kole je třeba uvědomit si rizika a netřeba se do ničeho pouštět bezhlavě. Velkými riziky, zejména při cyklistice ve velké provozu, jsou samozřejmě pád z kola nebo riziko srážky, při kterých hrozí zranění plodu.
Během těhotenství špatně působí jízda po nerovném povrchu, proto se vyhněte jízdě na kole v terénu a vyhněte se příliš silným a dlouhotrvajícím otřesům.
Dalším rizikem při kole během těhotenství je přehřátí, které může být pro plod nebezpečné v prvním trimestru. Abyste tomu vyhnuli, je rozumné si obléci na delší túru funkční oblečení, které vás bude ochlazovat. Vyhýbejte se jízdě na kole i během velmi horkých dní a nezapomínejte na pitný režim.
Těhotných cyklistek se často může týkat zvýšené riziko preeklampsie. Charakterizují ji zvýšený krevní tlak a zvýšená hladina bílkovin v moči.

Tipy na kole během těhotenství

Mnohé těhotné ženy jezdí na kole až do porodu. Pokud jste zdravá, vaše těhotenství není rizikové, procházky na kole budou pro vás jen přínosem.

Tipy, které zlepší cyklistiku během těhotenství:

⦁ používejte široké a měkké sedlo,
⦁ vyměňte závodní za dámský či městský kolo
⦁ vyhýbejte se nerovným povrchem,
⦁ výlet na kole si pečlivě naplánujte,
⦁ výšku řídítek zvyšte, abyste nebyli nahnuté,
⦁ rostoucímu bříšku přizpůsobte posed na kole, optimálně nastavte výšku sedla, abyste seděli vzpřímeně,
⦁ dodržujte pitný režim,
⦁ dbejte na správné oblečení a vyhýbejte se vlhké prádle.

Slovakiabike Youtube

Kontakt

Dávid Debreceni

tel.č: +420 908 457 460

Maloobchod
Servis bicyklov
Objednávky e-shop

U nás nakupujete bezpečně, spolehlivě a s jistotou. Samozřejmostí je garance pro výměnu a vrácení zboží bez udání důvodu do 14 dnů po obdržení zásilky.

Přihlášení